expand_lessAPRI WIDGET

Swingley Daniel

Associate Professor - University of Pennsylvania Department of Psychology

Prof. Daniel SwingleyProf. Daniel Swingley

Associate Professor – University of Pennsylvania Department of Psychology

Research Interests: Word recognition and lexical representation in infants and young children; lexical and phonological categorization. Perceptual experiments with infants, acoustic measurements of infant-directed speech, statistical analyses of infant-directed speech corpora, perceptual category learning in adults. 

PROFILO: http://www.psych.upenn.edu/~swingley/

http://www.psych.upenn.edu/people/swingley

 

 

Parlare da soli: follia? No, stimolo cognitivo
Parlare da soli non solo non è segno di follia, ma al contrario è uno strumento efficace e regala importanti benefici cognitivi: migliora le capacità di ricerca spaziale, favorisce l'autocontrollo e il decision making
Parlare da soli: follia? No, stimolo cognitivo
Parlare da soli non solo non è segno di follia, ma al contrario è uno strumento efficace e regala importanti benefici cognitivi.
VEDI TUTTI GLI ARTICOLI chevron_right
cancel